Vytrvalost | Tradice | Odhodlání

otevřít menu zavřít menu

Z médií

Lichevní smlouvy v občanském zákoníku

Před účinností zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „NOZ“) měl účastník smlouvy, kterou uzavřel v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek, dle ustanovení § 49 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, (dále jen „občanský zákoník“ nebo „stará právní úprava“) možnost odstoupit od takové smlouvy.

zobrazit více

Zjištění rodinného stavu vs. prohlášení o pravdivosti

Ještě do nedávna obsahoval Občanský průkaz mimo jméno, příjmení, bydliště a další podstatné údaje také údaj o rodinnému stavu občana. Nyní už se ale s údaji typu „svobodný“, „vdaná“, „ženatý“, či „rozvedená“ setkáme jen zřídka, neboť, od počátku roku 2012 není povinné uvádět v občanském průkazu rodinný stav občana.

zobrazit více

Výpověď z nájmu a její doručení

Pro účinnost jednostranných právních jednání a počátku běhu lhůt z nich vycházejících je dle občanského zákoníku rozhodující den doručení adresátovi. Stejná pravidla platí i v případě doručování mezi stranami nájemní smlouvy, kdy je stěžejní zejména doručení výpovědi, neboť doručení výpovědi adresátovi je podmínkou pro běh případně výpovědní doby a následné skončení nájmu.

Podnájem – specifika podnájmu – zhodnocení podnájemního bytu

Jestliže bydlíte v podnájmu, nebo třeba zatím jenom uvažujete o podnájmu jako formě bydlení, vždy si nejprve musíte uvědomit specifika tohoto právního závazku. Zcela nepochybně na prvním místě byste měli brát v potaz, že se v případě nájmu a podnájmu nejedná o totéž.

zobrazit více

Problematika chovu zvířat v nájmu

Pronajímatel si nepřeje zvířata v bytě. Věta, se kterou se často setkáváme v realitních inzercích. Je však tento zákaz ze strany pronajímatele oprávněný? Může pronajímatel omezit či dokonce zakázat chov zvířat v pronajatém bytě či domě?

zobrazit více

Nájemné a změna jeho výše

Za nájemné se označuje úplata za užívání pronajaté věci nájemcem. Povinnost platit nájemné vzniká nájemci na základě nájemní smlouvy uzavřené s pronajímatelem. O tom, zda je nutné v nájemní smlouvě uvést výši nájemného a zda lze jeho výši měnit, pojednává tento článek.

zobrazit více

Energetické štítky, aneb další povinnost pro pronajímatele

Zákonem č. 318/2012 Sb. došlo s účinností k 1.1.2013 k významné novelizaci zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií. Jeho praktický dopad pocítili všichni vlastníci nemovitostí v souvislosti s výkonem jejich vlastnického práva, zejména z hlediska uzavření nájemního vztahu či úplatného zcizení nemovitosti v oblasti průkazu energetické náročnosti budovy.

zobrazit více

Zhodnocení pronajatého bytu nebo domu

Rozhodne-li se pronajímatel provést stavební úpravy, které zvyšují hodnotu bytu, který pronajímá, často to vede i ke zlepšení podmínek bydlení v bytě nebo rovnou v celém domě. S takovými úpravami se většinou pojí nemalé náklady.

zobrazit více

Domluvte si s námi schůzku.

Naše výhody

• Tradice, stabilita, spolehlivost
  • Sídlo respektuje soukromí
  • Vysoká parkovací kapacita
  • Velké a stabilní zázemí
  • Konferenční videohovory

Kontaktujte nás

Advokátní kancelář
JELÍNEK & Partneři s.r.o.
Dražkovice 181,
533 33 Pardubice
tel./fax: +420 466 310 691
GSM: +420 724 794 986
advokati@advokatijelinek.cz

© Advokátní kancelář JELÍNEK & Partneři s.r.o.

Vytvořilo: Pixel Design | Podmínky užití | Mapa stránek

Facebook YouTube