• AK Jelínek

30 let v oboru. Základem úspěchu je tým - rozhovor

Dnes vyšla speciální příloha MF Dnes rozhovory - východní Čechy a k rozhovoru jsme byli přizváni i my. Redaktory zajímalo nejen získané ocenění Regionální právnická firma roku 2020, ale řeč byla i o našem nedávném výročí 30let v oboru a o tom, proč je tak důležitá týmová práce.

Rozhovor najdete na straně 5 a v nezkrácené formě Vám jej přinášíme i níže.


Třicet let v oboru. Základem úspěchu je tým, říkají advokáti


Letos oslavila Advokátní kancelář JELÍNEK & Partneři třicet let v oboru. Uznávaná společnost stojí na pevných základech. A to zejména díky silnému týmu lidí, kteří poskytují svým klientům všestranné právní služby. „Klienti vyžadují komplexní služby a jejich nároky na kvalitu, rychlost a rozsah právního servisu rostou,“ shodují se partneři kanceláře Pavel Jelínek, Tereza Jelínková a Dana Libochowitzová.

Vaše firma nedávno znovu obhájila vítězství v soutěži Právnická firma roku v kategorii regionálních kanceláří. Co to pro vás znamená?

Na další vítězství v celorepublikovém firemním žebříčku jsme náležitě pyšní. Potvrdili jsme svou pozici jako silné a stabilní regionální advokátní kanceláře, která se prosadila na celostátní úrovni. Získané ocenění je pro nás potvrzením toho, že tvrdá a neúnavná práce celého kolektivu naší kanceláře je kvalitní a že nás jako erudované hráče na poli advokacie vnímají nejen naši klienti, ale též odborná veřejnost. Toto ocenění je to pro nás zároveň i motivací k tomu, abychom se neustále zlepšovali, neboť třetí triumf v řadě je zároveň i velká výzva do dalších let.


Letošní rok je pro vás významný i tím, že slavíte třicet let v oboru. Jak se od té doby firma změnila?

Za tu dobu se především změnil celkový přístup klientů k advokacii a přístup advokátů k práci. Klienti vyžadují komplexní služby a jejich nároky na kvalitu, rychlost a rozsah právního servisu rostou. Na tento vývoj jsme reagovali založením a vybudováním velké regionální advokátní kanceláře se širokým portfoliem poskytovaných služeb a stabilním zázemím.


Proběhla nějaká oslava výročí?

Vzhledem k letošní pandemické situaci jsme se rozhodli větší oslavu prozatím odložit.


Zakládáte si na týmové práci. Kolik lidí ve firmě pracuje a jak taková týmová práce vypadá v praxi?

Aktuálně máme 19 členů týmu, jimiž jsou tři kmenoví společníci, trvale spolupracující advokáti, spolupracující specializovaní advokáti, advokátní koncipienti, právní asistenti, odborný administrativní aparát. Dále úzce spolupracujeme s několika daňovými poradci, notáři, překladateli, profesionálními soukromými detektivy a dalšími specialisty, kteří se vzhledem k dlouhodobé spolupráci stali nedílnou součástí naší kanceláře. Poskytujeme klientům komplexní servis. Týmovou práci považujeme za nezbytný předpoklad úspěchu. Základem je úzká spolupráce jednotlivců a vzájemná výpomoc. Zadávání a kontrola práce probíhá napříč celou advokátní kanceláří. Spolupracujeme spolu, sdílíme důležité informace a znalosti, diskutujeme, poskytujeme si zpětnou vazbu a jednáme spolu vždy férově a otevřeně. Jsme velká kancelář a práce je u nás různorodá, každý právník má možnost rozkrýt svůj potenciál a využít jej ve prospěch klienta a tím i kanceláře, vzájemně se dokonce i školíme. Užší specializaci každého kolegy vždy rádi podpoříme, neboť je to ve prospěch všech.


I když expandujete například do Prahy, vaše sídlo zůstává stále v Pardubicích. Proč?

Jsme velmi hrdí na to, že i když nesídlíme v hlavním městě, umíme se z regionu úspěšně prosadit na celostátní úrovni. Pardubice potažmo Pardubický kraj jsou naším domovem a výborným dopravním uzlem, který nám umožňuje dostavit se ke klientovi v přijatelném čase, ať už se nachází na jakékoliv světové straně v rámci ČR.


Na jaké právo se specializujete a kdo patří k vašim klientům, jsou to firmy, nebo i soukromé osoby?

Naše kancelář poskytuje svým klientům komplexní právní služby. Nicméně díky letitým zkušenostem s obhajobou klientů máme silnou pozici v odvětví trestního práva, za které již stabilně získáváme celostátní ocenění jako velmi doporučovaná kancelář, a dále ve sféře obchodního práva, v jehož intencích zajišťujeme nejen běžný servis spojený s obchodními závazkovými vztahy, spornou agendou a standardními korporátními potřebami, ale poskytujeme své služby i v oblastech přeměn korporací, koncernového práva a zakládání společností. Máme mezi sebou i kolegyně orientující se na rodinné a pracovní právo, či kolegy specializující se na oblast práva správního a další. Naše klientská základna je velmi široká a tvoří ji jak klienti ze soukromé, tak i veřejné sféry, jednotlivci, obchodní korporace, školy, zdravotnická zařízení, obce a další. Portfolio klientů máme velmi pestré. Právní služby a poradenství poskytujeme na celém území České republiky.


Jaký byl pro vás letošní rok z pohledu koronavirové krize? Změnila se nějak vaše práce?

V jarním období byla odročována téměř všechna soudní jednání, rušeny a odkládány úkony trestního řízení, jednání u úřadů a podobně. Díky tomu se práce některých kolegů restrukturalizovala. S klienty jsme podstatně častěji než předtím komunikovali online a telefonicky. Podzimní koronavirová krize nás nezasáhla téměř vůbec, jednak už jde o situaci, se kterou máme zkušenosti, jednak i veřejné instituce nepřistupují k tak masivnímu odročování či rušení jednání, jako tomu bylo na jaře, a klienti neuzavírají své provozy.


Jaké jsou vaše plány pro příští rok?

Na příští rok máme několik zajímavých rozsáhlejších projektů s našimi klienty a zvažujeme rozšíření služeb o další segment, ale zatím jsme v rovině úvah. Pokud jde o osobní přání a výhled, tak máme všichni v plánu zůstat zdraví, silní, energičtí a pozitivní pro naše klienty a naše blízké.


61 zobrazení0 komentář